Макар че балансираното и здравословно хранене (което включва много плодове и зеленчуци, богати на протеини вещества и по-малко сладки) ще ти помогне да се снабдиш с необходимите витамини и минерали по време на бременността, има няколко такива, които е препоръчително да се приемат като добавки.

Освен долуизброените, твоят личен лекар или гинеколог може да те посъветва за още добавки и витамини, от които се нуждаеш по време на бременност. Обсъди със специалистите и предимствата да приемаш мултивитамини, които можеш да видиш в аптеките - особено тези, създадени за бъдещи майки.

Фолиева киселина

Ако към момента се опитваш да забременееш, приемай фолиева киселина, докато минат 12 седмици от бременността. Фолиевата киселина може да бъде от огромна полза за развитието на бебето, предотвратявайки малформации като спина бифида. Не е късно да започнеш с приема ѝ и след като разбереш, че си бременна. Оглеждай се и за храни, които са богати на фолиева киселина, като я взимаш и под формата на добавки. Това включва кафяв ориз, зеленолистни зеленчуци и обогатени зърнени храни.

Витамин D

Той е от голямо значение по време на бременност и кърмене, тъй като регулира калция и фосфата в тялото, а това спомага за здравината на зъбите и костите. Националната здравна служба във Великобритания съветва всички бременни жени и кърмачки да взимат по 10 микрограма от витамин D всеки ден. Той може да бъде открит и в състава на мазни риби, яйца и месо, така че се увери, че хранителният ти режим е богат на тези храни или приемай добавки, които ще ти осигурят максимална защита.

Желязо

Ако резултатите от кръвните ти изследвания показват ниски нива, твоят личен лекар може да ти препоръча таблетки, но храни, включващи желязо, могат да предотвратят това. Зеленолистните зеленчуци (отново!) са топ източник на желязо, както и сушените плодове и ядки.