Позната ви ли е следната картинка?

Дъщеря ви се гони с брат си из къщата, преобръща я нагоре с краката, подскача на леглото като на трамплин и след всичко това ви моли да я заведете до близката площадка, където и вие сте длъжни да участвате в играта.

Въпреки, че тази енергия може да е заразителна и зареждаща, трябва да научите детето си да "сменя скоростите", когато е време за хранене и почивка. Има начин да постигнем баланс между това да оставим детето ни да е креативно и свободно, но и да му помогнем да си даде почивка.

хиперактивно дете
Снимка: iStock

Цял ден на крака!

Най-лесният начин да се уверим, че енергията на детето ни няма да излезе извън контрол, е да планираме активности през целия ден. Експертите смятат, че децата в предучилищна възраст не бива да стоят седнали повече от 60 минути наведнъж. Не е нужно активностите да бъдат сложни за изпълнение. Можете да вземете мини-трамплин или да направите "приключение" с препядствия (без да навреди на меката мебел) вкъщи. Така, когато нямате сили да отидете до площадката, ще бъдете подготвени с подръчна такава у дома. Всичко, което позволява на детето ви да изразходи енергията си равномерно.

Сменете фокуса

Не всички двигателни дейности са физически изтощителни. За много "високоенергийни" деца важи правилото, че имат и богат вътрешен свят, което позволява да се вложи фокус в интелектуални и креативни занимания. Полезни са дървени пъзели, рисуване, проекти тип "Бит и техника", настолни игри и т.н. Тези "тихи" дейности също активизират детето и могат да бъдат от голяма полза в ситуации, когато няма как да тича или скача. Покажете на детето, че има начини, по които да се забавлява и само със себе си.

хиперактивно дете
Снимка: iStock

Планирайте почивки

Преумората може да накара децата да бъдат дори още по-активни за определен период от време. Може би сте забелязали, че някои деца получават последен изблик на силна енергия малко преди рязко да им се доспи. Правете почивки през деня и особено половин час преди лягане, в който детето да се отпусне. Можете да четете книжка или да правите други успокояващи дейности преди лягане, за да бъде балансирана енергията и следващия ден.