Необходима е една голяма промяна в менюто на детето ви през този период. Време е да преминете от пълномаслено мляко на обезмаслено или с 1% масленост. Опитайте да включите и други нискомаслени млечни продукти като йогурт и сирене.

Лекарите препоръчват по 700 мг калций на ден за деца на възраст между 1 и 3 години. Мазнините трябва да заемат не повече от 30% от дневния хранителен прием. 

Колко трябва да яде дете на 2 години?

Съветваме ви да продължите с 3 основни ястия на ден плюс две леки закуски. Включете разнообразни хранителни продукти от всички групи - зеленчуци, плодове, протеин, пълнозърнести и млечни продукти. 

Пример за оптимално количество: порция макарони с размерите на едно топче за пинг понг с нарязани зеленчуци или плодове колкото четири плочки за домино.  

С какво да храним дете на 2 години?

Ключът е в разнообразието. Добро предложение за дневен прием е 3/4 до 1 чаша плодове и зеленчуци, 1/4 чаша пълнозърнести продукти и 3 лъжици протеин.

Няколко полезни насоки

Не се тревожете, ако детето отказва да хапва полезни храни и се насочва към белите и кафявите продукти. Нормално е на моменти да бъде темпераментно - това е начин да бори за независимостта си. Най-добрият начин да се справите с всичко това е като му предлагате разнообазни порции, давате му възможност да избира продуктите и помага за приготвянето им. Ако сте търпеливи и креативни, ще забележите, че постепенно ще започвате да променяте хранителните му навици (дори да отнеме повече време от очакваното).