Няма спор, че сладкият вкус на храните е предпочитан, особено сред децата, и то още от най-невръстната им възраст. За съжаление обаче все повече подрастващи прекаляват с консумацията на захарни изделия, което крие редица рискове за тяхното здраве.

Редица изследвания дори свързват приема на повече захар с хиперактивното поведение у децата. При повишаване на захарта в кръвта тялото отделя инсулин, който абсорбира захарта, за да я трансформира в енергия, което често причинява повече неспокойство и раздразнителност.

От друга страна, системното прекаляване със захарните продукти води и до наднормено тегло и увеличава риска от развитие на диабет тип 2.

захар храна десерт
Снимка: iStock

Лекарите препоръчват подрастващите да не консумират повече количество захар от това, равняващо се на 3 до 8 чаени лъжички дневно, тъй като редица данни разкриват, че вече масово момичетата и момчетата на възраст между 1 и 3 години приемат захар, чието количество дори надминава 12 чаени лъжички захар за интервал от едно денонощие!

Ако и вашето дете прекалява с употребата на захар, ето какво може да предприемете:

  • Газираните напитки и плодови сокове в кутии са едни от продуктите с най-високо съдържание на захар, затова ги заменете с фрешове. 
     
  • Старайте се малчуганът вкъщи да се храни редовно с пресни плодове и зеленчуци, богати на фибри. 
     
  • Не забравяйте, че целта не е да изключим напълно сладките лакомства от дневното меню на синовете и дъщерите ни, а да контролираме техния прием в здравословни граници.